Summa sidvisningar

tisdag 10 april 2012

Here we go again

Ja då var vardagen tillbaka och jag står mittemellan två festligheter. Bröllopet som var kanonfint och stundande kalas för min lagvigde. Efter ett besök på vårdcentralen i dag så gjorde min utredning dessutom en riktig u-sväng då jag tillsammans med koordinatorn på vårdcentralen kom fram till att smärtrehab inte alls är något för mig. Puh.

Smärtrehab är till för att lära sig mentalt att hantera smärta. Stressreducering, psykologsamtal etc etc.. Det är säkert kanon på många sätt. Men faktum kvarstår ju att efter dom veckorna har jag fortfarande en fot som jag inte kan gå på och jag VÄGRAR acceptera att det inte går att göra nåt åt det! Alltså - nästa instans - remiss till smärtkliniken i Sollefteå där man jobbar på ett annat sätt. Summa sumarum : Man måste vara alert för att orka vara sjuk. Nu börjar tre månader av väntan igen. Andas....

Till något roligare. Fåren har tjockat på sig och juvren har börjat fyllas upp. Det är inte långt borta nu och jag öppnar dörren till fårhuset nästan med andakt varje morgon.Vet sen förut att dom passar på att lamma när man inte är där. Det ska bli så kul med lamm igen. Det hör våren till - liv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar