Summa sidvisningar

måndag 2 april 2012

Blandad kompott

Summerar min dag efter att ha träffat smärtläkaren.  Ja vad säger man? "Bryt i hop och kom igen?" Hade trott att det på något (och snabbare ) sätt skulle gå att dämpa smärtan i foten - typ blockader. Icke. Och dessutom var alla mina ortopediska inlägg värdelösa enligt läkaren. De dämpar inte smärtan. Nej tack, det har jag märkt redan. "Konstruera egna för det finns inte det du behöver". Va?? Hade trott att ortopedtekniken kommit längre år 2012. Tur att jag lever med Oppfinnar-Jocke ändå. Fixar han nåt så får det bli till att ta patent på det. Måste ju finnas fler än jag med samma fel.

Nog gnällt om det. Jag åkte bara ner några pinnhål på stämningsstegen. Det blir i alla fall 6 veckor på smärtrehab framöver. Hoppas och tror att det ger mer att få en komprimerad behandling än att gå nån gång i veckan hos en sjukgymnast. Positivt var också att läkaren sa att skadan kan läka ut inom 2-3 år. Därför så ska jag försöka att fokusera på det och inte ta ut nåt skit i förskott. T ex hur sjutton jag ska kunna jobba som lärare då jag hasar mig fram i snigelfart. "Blott en dag...."

Nej, nu ska jag försöka förtränga det här en stund för nu stundar dotterns bröllop till helgen. Säger som dom i Trolltyg i Tomteskogen :

"..... Nu ska det bli ett bröllop.
      Vi gör oss klara för ett bröllop.
      Det blir en la-di-la-da
      dagen lång bröllopsfest "

Ska bli kul.


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack vännen. <3<3<3 tillbaka till dig. Jobba inte ihjäl dig :)

      Radera
  2. Hade varit så kul att få vara med på Sofias och Håkans dag men vi får kolla på bilderna sedan:-)
    Sätt nu ditt hopp till "Oppfinnar-Jocke", han kanske kan fixa det, han är ju klurig! Och sedan kan det ju också ta kortare tid än 2-3 år, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker att ställa in mig mentalt på det. Det ska gå. Ja, det var jättesynd att bröllopet krockade med Amerikaresan. Krama Basse från oss!

      Radera