Summa sidvisningar

söndag 4 mars 2012

Dagen efter

...dotterns möhippa. Jag har nog inte fattat än att min enda dotter snart ska gifta sig. Jag tillhör ju en generation som antingen inte gifte sig alls eller gjorde det på en kafferast nånstans. Snabbt och utan att göra det till nån särskild händelse. Tyvärr är det väl nåt som har satt sin prägel på annat också i livet. Att inte ta sig tid att fira eller att ta tillvara de där alldeles speciella ögonblicken. Man smetar ut allt  till en grå vardag...

Och livet är ju en räcka av ögonblick och det är upp till var och en av oss att göra något av dem. Därför är jag så glad att min dotter fick en lyckad möhippa med sig som minne och att jag snart ska få se henne gå uppför altargången. Den stunden ska jag verkligen ta tillvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar